OP PAD NAAR SANTIAGO

donderdag 9 mei 2013


Dichterbij!!!!Geplaatst op: 2012-11-04 18:55:20Was me het dagje wel. We hebben de Bevrijdingsmars Hoofdplaat - Knokke gewandeld. Ruim 30 km met de weersomstandigheden vandaag niet echt ,n peulenschilletje. Als je dan in Knokke aankomt geeft dat wel een kick en ben je snel het vervelende vergeten en overheerst voldoening. Trouwens het is voor mij bepaald niet op de eerste plaats de prestatie die telt. Nadenken over het feit dat lang geleden, maar oh zo kort geleden voor velen, mensen uit een ver land voor ons de hete kolen uit het vuur sleepte en daarna een gelukkig lange periode van vrede aanbrak. Waarom wij ook in vreemde verre landen strijd leveren komt dan wel direct in een ander denkbeeld te staan. Weet wel dat ze nu strijden tegen geloofsfanaticie en toen tegen een afschuwelijke malloot waar een groot deel van dat land achteraan liep, maakt verschil. Efin, erbij stilstaan kan geen kwaad en niets is vanzelfsprekend.
Door deze tippel vandaag groeit het idee om van hieruit ( Breskens ) naar Santiago de Compostella te lopen en komt dus dichterbij. Beetje verder dan de eerste keer, hihi. Las op mijn laatste blog een reactie van iemand die mij betichtte van bedelen. Jammer dat die persoon er geen snars van snapt wat ik schrijf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten